شش روش بازاریابی در اینترنت

موفق ترین سیستم های ارائه دهنده خدمات، آنهایی هستند که از کانال ها و رسانه های بسیاری، برای پیشرفت و ارتقا سیستم خود استفاده کرده اند. کانال ها و درگاه های اینترنتی خریداری شده توسط شما می توانند آگاهی مخاطبان را بصورت دلخواهتان افزایش دهد. در این متن شش روش بازاریابی در اینترنت را که از پربازده ترین این روشها و درگاه ها را بررسی می کنیم:

بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی

جست و جوی هدفمند

بی دلیل نیست که بیش از نود درصد درآمد سایتی مثل گوگل از چنین تبلیغاتی نشات می گیرد، دلیل آن هم کارآمد بودن این روش است. با این روش شما سیلی از مخاطبان مرتبط با خدمات و کالای خود را روانه سایت خودتان نموده اید. سایت هایی مانند بینگ و گوگل، تبلیغات مزایده محور دارند و شما به راحتی میتوانید محتوا و روش تبلیغ و… را تغییر دهید و این یعنی کمپین انعطاف پذیر!

بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی

تبلیغات نمایشی

تبلبغات نمایشی نیز روش فوق العاده دیگری برای آگاهی بخشی مخاطبان است. به یاد داشته باشید در این روش تبلیغاتی  از کلمات اصلی و مهم کسب و کار مخاطبین مرتبط جذب شوند.

هرچند اکنون با حضور نرم افزارهایی که تبلیغات ناخواسته اینترنتی را حذف می کنند، حس میشود که این روش دیگر کاربردی ندارد، اما ما به شما اطمینان میدهیم که این روش همچنان پربازده خواهد ماند و پیشترفت خواهد شد پس حتماً در کمپین های تبلیغاتی خود، بودجه کافی را برای این روش کنار بگذارید.

بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی

هدف قبل، شلیک بعد

حتی پس از آنکه مخاطب به سایت شما آمد نیز او را هدف تبلیغاتتان نگه دارید ، بطور مثال گوگل و فیس بوک از این تکنولوژی بهره میبرند و کاربرد حتی پس از ورود به سیستم آنها، همچنان مخاطب تبلیغات آنهاست.

این بار به دو نکته توجه کنید:

  • تبلیغاتی که در سایت یا سیستم قرار میدهید باکیفیت و پرستیژ بالاتری باشد، جوری که مخاطب را برای دفعه بعدی مشتاق به آمدن به سایت‌تان، حتی به بهانه دیدن تبلیغ  باشد.
  • سایت را پر از تبلیغات نکنید، شما به عنوان بازاریاب مسئولیت آرامش بصری مخاطب را نیز بر عهده دارید، کاری نکنید از مراجعه به شما پشیمان شود!
بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

این روش تبلیغات، مسیر طلایی ای به سوی اهداف مالی و تبلیغاتی شماست. باور نمی کنید؟ نگاهی به سهام شرکت های بزرگ مثل گوگل و لینکدین و توییتر بیاندازید.

شما می توانید با استفاده از این روش، با پرداخت اندک،  مخاطبین بسیار زیادی را بخصوص در نسل های جوان تر به خودتان جذب کنید.

اما نکته ای را فراموش نکنید: تفاوت میان تبلبغات بدرد نخور و انفجار موفقیت در این روش ، خط بسیار باریکی است !

حتماً در این روش از نیروهای متخصص کمک بگیرید!

راهنماهای هزینه بر

اگر در حال خواندن مطلبی در سایتی بودید، چشمتان به تبلیغ کوچکی که شما را به سایت مرتبط دیگری راهنمایی میکرد خورد، موضوع این پاراگراف برای‌تان روشن است!

بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی

این تبلیغات کوچک باید جوری طراحی شوند که مخاطب مرتبط را در سایتهای مرتبط جذب کنند . اگر حوزه فعالیت شما ابزارآلات صنعتی است، در سایت فروش سیسمونی بچه قطعاً مخاطب مرتبط با کار شما نخواهد بود!

گاهی هزینه این نوع تبلیغات ، براساس کلیک هایی که میخورند، محاسبه میشود و گاهی هم بازدید سایت شما و یا حتی درصدی از فروشتان ،توافق شما و ارائه دهنده این خدمات می شود.

ویدئو کلیپ های آنلاین

یکی از مهمترین رسانه ها و پربازدید ترین رسانه های تبلیغاتی، همین کلیپ های آن لاین است.

یوتیوب، آپارات… به شما اجازه میدهند که قبل از برخی ویدئو ها  را به نمایش بگذارید ، و یا علامت تجاری شما را، متن تبلیغاتی شما و… را در بین ویدئو به نمایش بگذارد. اگر میخواهید به طور مستقیم ویدئو تبلیغاتی خود را در یوتیوب یا… قرار دهید، یادتان باشد از هشتگها و کلمات مرتبط و جذب کننده مخاطب مناسبتان استفاده کنید تا دیده شوید.