بازاریابی نوین، دیجیتال مارکتینگ یا نتورک مارکتینگ؟

بازاریابی یکی از مهمترین علومی که همواره توجه ویژه ای به آن شده است و روز به روز ارتقا می یابد. در عصری زندگی میکنیم که همه چی به یک باره تغییر می کند و سرعت تغییرات به قدری زیاد است که اگر خود را به روز نکنیم با مشکلات عدیده ای مواجه میشویم. بازاریابی نیز از این قضیه مستثنی نیست و شامل این مورد شده است.

بازاریابی نوین
بازاریابی نوین

در دنیای بازاریابی امروز کشورمان با دو پدیده جدید مواجهیم که در بازه زمانی کوتاهی بسیار محبوب شدند، اما چه در کاربرد و چه در اصول و بسیاری موارد دیگر با یکدیگر تفاوت های فاحشی دارند. بازاریابی شبکه ای (Network Marketing) و دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing). در این بخش از سری مقالات کسب و کار با مقاله “بازاریابی نوین، دیجیتال مارکتینگ یا نتورک مارکتینگ” به بررسی این دو روش بازاریابی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

بازاریابی شبکه ای:

بازاریابی شبکه یا نتورک مارکتینگ، یکی از روش های بازاریابی می باشد که بر مبنای نوعی هرم فروش شکل گرفته است. اعضای این هرم را فروشندگان شرکت تشکیل می دهند و هر کدام سعی در فروش محصولات شرکت کرده و چنانچه فروش بیشتری داشته باشند می توانند پورسانت بیشتری برای خود و بالاسری های خود داشتنه باشند.

بازاریابی شبکه ای
بازاریابی شبکه ای

در بازاریابی شبکه ای اگر زیردستان شما فروش بیشتری انجام دهند، از فروش آن ها نیز برای شما سود حاصل خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر در مورد بازاریابی شبکه ای به بررسی موارد زیر از زبان www.modir.tv می پردازیم:

  • در بازاریابی شبکه ای، شما تعدادی از اجناس را از یک شرکت می‌خرید و به هر کس، در هر جا که می‌توانید می‌فروشید و بابت این فروش، پورسانت دریافت می‌کنید.
  • تفاوت این روش با ویزیتوری معمولی که همه می‌شناسیم این است که شما می‌توانید چند نفری را (به عنوان زیرمجموعه) انتخاب کنید، تا آن‌ها هم تعدادی از محصولات آن شرکت را بفروشند. شما بابت فروش زیرمجموعه‌های خود، به صورت جداگانه پورسانت دریافت می‌کنید.
  • در نتورک مارکتینگ هرچه زیرمجموعه‌های -فعال- بیشتری داشته باشید، بیشتر سود می‌کنید.
  • بازاریابی شبکه ای (Network Marketing) یا بازاریابی چندسطحی نوعی بازاریابی مبتنی بر بازاریابی دهان به دهان می‌باشد.
  • به زبان ساده و عمومی، بازاریابی دهان به دهان روشی از فروش است که افراد، خودشان یک محصول را به یکدیگر توصیه می‌کنند (مقاله کامل بازاریابی دهان به دهان).

دیجیتال مارکتینگ:

دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) یا بازاریابی دیجیتال یکی از روش های نوین بازاریابی می باشد که شما در آن با استفاده از ابزار دیجیتالی سعی می کنید تا به کل یا بخشی از اهداف بازاریابی خود دست یابید. هر زمان که از یک ابزار دیجیتالی برای پیشبرد هدفی از بازاریابی سازمان تان استفاده کردید، می توانید آن فعالیت را بخشی از دیجیتال مارکتینگ خود بنامید.

دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ

برخی از مرسوم ترین روش های دیجیتال مارکتینگ موارد زیر است:

  • بازاریابی موتورهای جست و جو یا SEM (من جمله سئو)
  • بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ
  • بازاریابی محتوایی
  • Inbound Marketing
  • بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM)
  • بازاریابی موبایلی
  • تبلیغات بنری اینترنتی
  • و…

از این که در این مقاله با ما همراه بودید بی نهایت سپاسگزاریم.

منبع: http://www.afranews.ir