چرا بازاریابی محتوایی در کسب و کار مهم است؟

آیا تا به حال شده که از دهان کسی اصطلاح ” بازاریابی محتوایی” را شنیده باشید و علی رغم نیاز به دانستن و فهمیدن مفهوم این اصطلاح ، احساس خجالت ، شما را از پرسش درباره آن منع کرده باشد؟ در ادامه به نقش بازاریابی محتوایی در کسب و کار می پردازیم و شما را از نزدیک با اینئ واژه آشنا می کنیم.

بازاریابی محتوایی
بازاریابی محتوایی

اگر جواب شما مثبت است، این مقاله کمک حالتان خواهد بود:

پایه و اساس بازاریابی محتوایی، شامل یک “منبع آنلاین” از اطلاعاتی کامل و شامل مربوط به بازاریابی محتوایی می باشد، یا به بیان ساده تر:

بازاریابی محتوایی درواقع تکنیک بازاریابی مبتنی بر خلق و توزیع محتوایی با ارزش، مرتبط و با ثبات برای جذب و بدست آوردن مخاطبانی با تعریف مشخص می باشد؛ با هدف سودبخشی به مشتریان.

نکته متمایز کننده این نوع بازاریابی، با دیگر روش ها، که تقریباً برای تمامی روشهای تبلیغاتی و بازاریابی جواب می دهند ، مفهوم “با ارزش” است. اگر دیدید مردم به جای پرهیز از نوع خاصی از مفهوم و محتوی ، که در یک کمپین بازاریابی به کار گرفته شد ، به دنبال یافتن آن، و استفاده کردنش می گردند، شک نکنید که آن محتوا ، قسمتی از ” کمپین بازاریابی محتوایی” برای کسب و کار بوده است.

بازاریابی محتوایی
بازاریابی محتوایی

(این هم روش تشخیص یک محتوای با ارزش در یک کمپین تبلیغاتی)

تبلیغات همواره از محتوا، برای نشر اطلاعاتی درباره یک برند و ساختن شهرت برند، یاری گرفته است.

هدف بازاریابی محتوایی، جذب و نگه داری مشتریان ، با استفاده از خلاقیت با ثبات، و بازسازی های مرتبط، و محتوای باارزش مبتنی بر تغییر یا ارتقاء برخورد و رفتار مشتری، می باشد. این یک روند جاری و غیر مقطعی ست که بهترین مکمل برای استراتژی کلی بازاریابی شماست، درحالی که تمرکز بازاریابی محتوایی  به جای اجاره کردن رسانه، روی تصاحب کردن و مالکیت آن می باشد.

به بیان ساده ، بازاریابی محتوایی ، هنر ارتباط برقرار کردن با مشتریان و دستیابی به اهداف بدون فروش است.این نوع بازاریابی ، فعالیتی ممتد و بدون وقفه است، که در آن به جای پرتاب کردن محصولات و یا خدمات توی صورت مشتری ، شما درحال رساندن اطلاعاتی برای افزایش آگاهی خریدار هستد.  بدنه و باور اصلی این نوع بازاریابی این است که اگر ما به عنوان ارائه دهنده خدمات و کالا، اطلاعات سودمند و با ارزشی برای مشتری را به طور مستمر و در طی زمان، در اختیارشان قرار دهیم ، آنان نیز به طور حتم این رفتار ما را با “خرید” و “استفاده کردن” و “وفاداری” نسبت خدمات و کالا هایمان، پاسخ می دهند.

بازاریابی محتوایی
بازاریابی محتوایی

اسنفاده کردن از این استراتژی در شرکت های موفقی در حوزه بازاریابی، از جمله p&g ،Microsoft ،Cisco Systems و John Deere و دیگر شرکت ها و کسب کارهای سرتاسر دنیا، مهر تاییدی است بر عملی بودن و نتیجه بخش بودن این روش بازاریابی.

محتوا، حال و آینده بازاریابی

به اول متن بروید و دوباره تعریف بازاریابی محتوایی را مطالعه کنید ، اما این بار دو عنصر “مرتبط” و “باارزش” را حذف کنید… تبریک میگم، اکنون شما به جای دسترسی به حقیقت بازاریابی محتوایی، به مزخرفاتی که دیگر کمپین ها برای فروش “چیزها” ارائه می کنند، دست یافتی .

اکثر کمپین هایی که برای ما اطلاعات میفرستند، با فقدان “مرتبط بودن” و “باارزش بودن” محتوا دست و پنجه نرم می کنند… که آنها را تبدیل به یکی از هزاران کمپین ناموفق دیگر می کند.

دو عنصری که نام بردم، عوامل و هسته اصلی موفقیت کمپین ها می باشند، و یا به عبارت دیگر، عوامل اصلی “بازاریابی محتوایی”.

بازاریابی محتوایی
بازاریابی محتوایی

یک بازاریابی محتوایی خوب باعث میشود که فرد بایستد،  بخواند، فکر کند، بازخورد نشان دهد، اما این بار بازخوردی متفاوت با دیگر روش های بازاریابی …

محتوای عالی

اگر شما به یک متن بازریابی برخوردید، و فقط بخاطر اینکه مجبور به تمام کردن آن متن بودید، تا انتها آنرا خواندید آن متن یک بازاریابی مختوایی بد محسوب می شود.

در حوزه بحث بازاریابی محتوایی، محتوای خوب، محتوایی است که شما با شوق و علاقه خواندن آنرا ادامه می دهید… محتوایی عالی است که مشتریان تمایل و اشتیاق به خواندن آن دارند.

بازاریابی محتوایی
بازاریابی محتوایی

اگر می خواهید یک مثال از محتوای عالی را به چشم خود ببینید، نگاهی به آنچه که برای خواندن، دیدن و یا شنیدنش، هزینه پرداخت کرده اید، بیاندازید.