نقش 6p در ایجاد کسب و کار موفق

بازاریابی تمام آنچه که شما به انجام آن نیاز دارید پوشش می دهد که به منظور ارائه محصولات و خدمات خود به مصرف کننده از جمله پژوهش، برنامه ریزی، قیمت گذاری، بسته بندی، تبلیغات، فروش و توزیع است.در ادامه به بررسی نقش 6p در ایجاد کسب و کار موفق می پردازیم و نکات لازم را در اختیار شما قرار می دهیم.

کسب و کار
کسب و کار

آمیخته بازاریابی یا 6P

شش مورد از زمینه های زیر یک چارچوب جامع و موثر برای توسعه یک طرح بازاریابی فراهم می کند. این مناطق اغلب به عنوان “6P” یا “آمیخته بازاریابی” نامیده میشود.

محصول

این محصول ترکیبی از کالاها و خدمات است که کسب و کار خود را پوشش و ارائه می دهد که این می تواند ویژگی های خوب برای ما باشد یا خدمات زیر را شامل شود

کیفیت، تنوع، طراحی، ویژگی های خدمات، گارانتی، اندازه، بسته بندی، نام تجاری و بازده.

توزیع

چگونه مصرف کننده به محصول یا خدمات خود دسترسی دارد؟ تمام زمینه ها در این مورد را در نظر می گیریم عبارتند از: کانال های توزیع، پوشش، موجودی، حمل و نقل، لجستیک و محل خروجی خرده فروشی.

کسب و کار
کسب و کار

قیمت

روش شما برای قیمت گذاری محصول خود چگونه است؟ شما به صورت تخفیف و یا دوره پرداخت طولانی ارائه می دهید؟ از چه نظر اعتبار شما را تنظیم خواهد کرد؟

ترویج

اشاره دارد به اینکه ارتباط بر قرار کردن شما با مشتریان خود چگونه است. کسب و کار، بیشتر استفاده از ترکیبی از تبلیغات، فروش شخصی، معارفه، ارتقاء فروش و روابط عمومی.

مردم

کارکنان خود ماموران رسمی برای کسب وکار شما می باشند. در برداشت زیر رابطه با کارکنان خود را در نظر میگیریم : دانش، تجربه، مهارت ها، ارتباطات، کار تیمی و نگرش.

پردازش

فرآیندهای است که شما روزانه بر اثر تجربه مشتری حتی اگر آن را به سادگی تضمین کنیم که سفارشات مدیریت موثر بوده در عملیات کسب و کار خود از آن استفاده می کنید.

کسب و کار
کسب و کار

جنبه های زیر را در مورد عمل کسب و کار در نظر می گیریم:

  • سیستم
  • کنترل کیفیت
  • برنامه ریزی
  • بررسی
  • بهبود مستمر
  • اسناد و مدارک

تحقیقات  در خصوص بازار چیست؟

تحقیقات بازار یک بخش کلیدی از توسعه استراتژی بازاریابی خود است. این بینش را به شما می دهد که در جمع آوری اطلاعات مشتری در ذهن خود درک کند که این اطلاعات از کجا و چگونه جمع آوری شده است. همچنین شما میتوانید برای دریافت یک ایده بهتر از روند بازار و اطلاع از بخش صنعت شما که چه اتفاق می افتد از تحقیقات بازار استفاده کنید.

کسب و کار
کسب و کار

چرا من نیازدارم به یک طرح بازاریابی؟

یک اپراتور برای کسب و کار موفق باید درک کند آنچه که در حال ارائه به مشتریان است و چگونه آن را از رقبای خود متفاوت کن.

یکی از مبارزات انتخاباتی رسانه های دیجیتال موفق توسط پیتزا هات، که ایجاد یک برنامه است که مشتریان اجازه برای ایجاد پیتزا خود با کشیدن پر کردن انتخاب خود بر روی یک پایه پیتزا گرافیکی بود. آیفون پس از آن مشخص شد که به نزدیکترین مکان از هزاران زنجیره ای که از مشتری می باشد رخ داده است. شرکت تبلیغاتی برنامه جدید آنلاین، در چاپ، و در تلویزیون حتی برنده شدن خود اپل در یک قرار داد تجاری آی فون.

در عرض دو هفته، برنامه پیتزا کلبه 100،000 بار دانلود شد و در عرض سه ماه به کاربران آیفون دستور پیتزا به ارزش یک میلیون دلار! این برنامه در حال حاضر میلیون ها نفر کاربردر سراسر آی فون، اپل، و سیستم عامل آندروید دارد.

تلاش های بازاریابی تنها از طریق اینترنت انجام می شود. این نوع از بازاریابی با استفاده از تبلیغات مختلف آنلاین برای ترافیک رانندگی در وب سایت تبلیغ می شود. تبلیغات بنر، پرداخت برازای هر کلیک (PPC)، و لیست  این ایمیل را هدف قراردادن و اغلب روش های مورد استفاده در بازاریابی اینترنتی این تبلیغ بیشترین ارزش را به ارمغان بیاورد.

عمدتا به دلیل بیشتر و بیشتر استفاده مردم از اینترنت بازاریابی اینترنتی کسب و کار در حال رشد است. موتورهای جستجو محبوب مانند گوگل و یاهو قادر به سرمایه گذاری در این موج جدیدی از تبلیغات بوده است.